Montreal get together - August 7

Discussion in 'Special Sessions, Events, and Tour Announcements' started by Elf_8, Jul 21, 2005.

1. Hi everyone,

quite a few members of NikonCafe are from the Montreal region like I am and I suggest we get together. Of course the invitation is extended to all members, from wherever.
    I suggest an early Sunday morning, like August the 7 - postponed to the 14th in case of bad weather. A regional park, such as Les Iles de Boucherville - from Ile Charron, would be a fine location for photography opportunities, and easily accessible.
    If interested, please post it here. We could follow up through pm.

2. Nice idea...

Count me in Christian. Very nice idea, we'l have a lot of fun...

3. Hi Christian,

I have replied to your email. Thanks for the invitation. But sadly, I can't be there.

There are a lot of white tail deers, golfinches and blackbirds in the Boucherville islands. For the deers, the best time frames are early in the morning (I have encountered some of them even at 10:00 AM last june) and late in the afternoon (between 17:00 and sunset). Bring big carrots with you and they will come near.

Have fun everybody :!:

4. Salut Christian ...

Pas ma certain que j'y serai ... Avec ma fille ...

5. I am interrested, what can we expect to find in those islands?

6. Hi all,

Great idea Christian. Aug. 7 will be problematic for me (I am on vacation in Europe at the moment).
    If it becomes the 14th, I would certainly consider (pending other engagements).
    I will check back on this thread upon my return (I have irregular internet access during my trip in Europe).

7. Rendez-vous.

Dimanche, 7 août, à 6:45, à la salle à manger de l'hôtel Gouverneur de l'île Charron pour le petit-déjeûner (10,95$), si vous le pouvez.
    Pour une carte détaillée et/ou une vue satellite, faites la recherche de «2405 Rue de L'Île-Charron, Longueuil, QC, Canada» sur http://maps.google.com
    Point de rencontre, à l'entrée du parc (payant), à 8 heures, qui se trouve tout près de l'hôtel. À 8:15, départ en safari photo sur les îles.

Pour de l'information sur le parc et ce qu'on peut y trouver (outre les nombreux chevreuils), consultez
    http://www.sepaq.com/Fr/index.cfm

En cas de pluie certaine, ce sera reporté au dimanche suivant, le 14 août. Je ferai une annonce ici la veille s'il devait y avoir report.

Au plaisir de se rencontrer !

8. Outch .....

6:45 ???

Çé de bonne heure ça ...

9. Re: Outch .....

Je viens de revenir d'une semaine à Varadero. On annonce beau pour dimanche. Le vrai R-V est à 8 heures, à la barrière du parc. Peux-tu être là ? Sinon, mon cellulaire : 514-xxx-xxxx.

10. Re: Outch .....

J'essaye même de me rendre pour déjeunner ... 6:45 ... :)

11. La température devrait atteindre les 31 degrés demain, Wouf.

Loading...